Az első fülkében ülő oktató pilóta súlyos égési sérüléseket szenvedett

Szerző ; Fotó: Balogh Ákos

21:35

Bővebb hivatalos tájékoztatások és értesüléseink hivatalos cáfolásának vagy megerősítésének hiányában úgy tűnik nem igazak a 19:25 kor közzétett frissítésünkben a pilótákra vonatkozó információink. Több (nemhivatalos) helyről is úgy tudni, egy a kötelező jártasságának fenntartásához szükséges óraszámát lerepülő az MH Összhaderőnemi Parancsnokságról érkező, igen tapasztalt pilóta ült a repülőgép hátsó ülésében elöl pedig egy oktató aki sajnálatos módon valóban súlyos sérüléseket szenvedett miközben a fülkébe betörő lángokat próbálta megfékezni. A pilóta állapotáról, nevéről a HM nem kívánt tájékoztatást adni portálunknak a mai napon, így erről is csak újabb értesüléseinket tudjuk megemlíteni, miszerint a pilótát altatásban tartják égési sérülései pedig másodfokúak. Hogy testének hány százaléka égett meg azt nem tudni, így azt sem hogy a súlyos sérülései életveszélyesek-e…

Információink szerint a balesetben érintett repülőgépben olyan károk keletkeztek melyek javíthatatlanná tették azt.

Korábban már bemutattuk a pilóták rendszeresített ruházatát, cikkünkből kiderül, szabályos viselet esetében 8 másodpercig véd a speciális ruházat a nyílt lángoktól…

19:25

Legfrissebb információink szerint oktató és növendéke(elöl) ült abban a JAK-52-esben ami ma dél környékén gyulladt ki leszállás közben. Az előzetes hírekkel ellentétben a növendék csak könnyebb égési sérüléseket szenvedett és a repülőgép nem, csupán a motor vagy a motor környékén kapott lángra valami.

1-23

Benkő Tibor vezérezredes a Honvéd Vezérkar főnöke, tájékoztatása alapján az egyelőre még ismeretlen oldalszámú kiképző repülőgép 200 órás időszakos ellenőrzését legutóbb 2014 októberében hajtották végre, azóta pedig nagyjából 97 órát töltött a levegőben. A gépet egyébként 1994-ben gyártották, jelenleg három darab van belőle a Magyar Honvédségnek és a vezérkari főnök nem tud a típus magyarországi üzemetetése során ehhez hasonló baleset előfordulásáról.

16:40

Egy JAK-52 típusú kiképző-repülőgép két fős személyzettel a fedélzetén 11:10-kor  kiképzési repülésre szállt fel az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison, majd 12:08-kor leszálláshoz készülődve a motorból lángok csaptak ki. Ekkor a személyzet gyors süllyedéssel azonnal földre tette a repülőgépet a Helikopter Bázis betonján, leállították a motorját, majd mindketten elhagyták a légijárművet. A tüzet a repülőtér tűzoltó személyzete azonnal eloltotta, hogy milyen károkat szenvedett el a repülőgép arról jelenleg még nincs információ. A bázis parancsnokát a repülőgépen tartózkodó tisztek a helyszínen tájékoztatták.

1-21

Az első fülkében ülő pilóta súlyos égési sérüléseket szenvedett a motortérből átcsapó lángoktól, őt jelenleg a budapesti Honvédkórház Égésplasztikai Osztályán ápolják, a másik repülőgépvezető sérülések nélkül úszta meg a balesetet.

Benkő Tibor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar Főnöke sajtótájékoztatón az eset részleteit ismertetve elmondta – jó kezekben van a pilóta, hiszen nagyon jól tudjuk, az egyik legkorszerűbb, legmodernebb kórház szakemberei gondoskodnak róla, hogy mihamarabb felépülhessen.

A Vezérkar Főnök hozzátette, napi rutinszerű repülés közben keletkezett a tűz, mintegy egy óra repülést követően. A hatóságok megkezdték az eset kivizsgálását.

 

Légi Huszárok SzolNok

vagy akár:

Az MH Kiss József 86. Helikopterdandár repterének ICAO kódja. Az ICAO az ENSZ repüléssel foglalkozó szerve.

Támogatóink


Tárhely és domain szolgáltatónk:

Domain-Tárhely.net.

Az LHSN.HU weboldal és szerkesztősége politikai irányzatoktól, nézetektől elhatárolódik, azoknak anyagi támogatást nem nyújt és azoktól támogatást nem kap és nem fogad el. A megosztott tartalmak kizárólagosan valóságtartalmuk alapján kerülnek fel oldalunkra, tekintet nélkül a forrás politikai elhatárolódásától.