Típus
|
Gyári szám
|
Oldalszám |
Magyarországra
érkezett
|
Utolsó repülés dátuma/kivonás ideje
|
Repülési
idő
|
Megjegyzés
|
Mi-24D |
K 2005
|
005
|
1978.07.26
|
1996.01.30
|
2025 óra
|
1996. Üzemeltetésből végleg kivonva
Mezőfalvára szállították.
|
Mi-24D
|
K 2006
|
006
|
1978.07.26
|
1996
|
|
1981.októberében Kecskeméten a KRÜ kétkormányos oktatógéppé alakította át. 1996. Üzemeltetésből végleg kivonva.
Mezőfalvára szállították.
|
Mi-24D
|
K 2007
|
007
|
1978.07.26
|
1994.01.13
|
1971 óra
|
1996. Üzemeltetésből végleg kivonva.
Mezőfalvára szállították.
|
Mi-24D
|
K 2008
|
008
|
1978.07.26
|
1998
|
|
Mezőfalvára szállították.
|
Mi-24D
|
K 20104
|
104
|
1980.10.27
|
2000.09.18
|
|
Kecelen kiállítva, a Pintér Művek Haditechnikai Parkjában.
|
Mi-24D
|
K 20105
|
105
|
1980.10.27
|
1997.08.06 – 2000.09.18
|
2000 óra
|
Üzemeltetésből végleg kivonva.
Mezőfalvára szállították.
|
Mi-24D
|
K 20106
|
106
|
1980.10.27
|
1998.02.10 -2000.09.18
|
2266 óra
|
A Pestvidéki Gépgyár által nagyjavított első Mi-24-es helikopter (1984).
Mezőfalvára szállították.
|
Mi-24D
|
K 20107
|
107
|
1980.10.27
|
1997.02.06. -2000.09.18
|
2013 óra
|
Mezőfalvára szállították.
|
Mi-24D
|
K 20108
|
108
|
1980.10.27
|
1993.03.25 -2000.09.18
|
1360 óra
|
Üzemeltetésből végleg kivonva
Mezőfalvára szállították.
|
Mi-24D
|
K 20109
|
109
|
1980.10.27
|
2000.09.18
|
|
Üzemeltetésből történő kivonása után kiállítva Szentkirályszabadján, a laktanyában.
Pápára szállították.
|
Mi-24D
|
K 20110
|
110
|
1980.12.11
|
1998.12.11- 2000.09.18
|
2329 óra
|
Mezőfalvára szállították.
|
Mi-24D
|
K 20111
|
111
|
1980.
|
1998.06.29 – 2000.09.18
|
1992 óra
|
Mezőfalvára szállították.
|
Mi-24D
|
K 20112
|
112
|
1980.10.27
|
1999.09.14 – 2000.09.18
|
1995 óra
|
Mezőfalvára szállították.
|
Mi-24D
|
K 20113
|
113
|
1980.
|
1982.06.22. repesemény
|
|
1982.06.22. 08 ó. 47 p-kor hadműveleti repülés során a Cseket-hegy közelében földnek ütközött és megsemmisült. A becsapódás során Bognár Ferenc főhadnagy operátor életét vesztette. Kószó Imre százados gépparancsnok és Ádász Zoltán százados fegyverzettechnikai mérnök súlyos sérüléseket szenvedett.
Mezőfalvára szállították.
|
Mi-24D
|
K 20114
|
114
|
1980.10.27
|
2000.09.18
|
|
Üzemeltetésből végleg kivonva
MH 86.Szolnok Helikopter Bázison kiállítva.
|
Mi-24D
|
K 20115
|
115
|
1980.10.27
|
1997.08.05. -200.09.18.
|
|
Mezőfalvára szállították.
|
Mi-24D
|
K 20116
|
116
|
1980.12.11
|
1997.06.10 -2000.09.18
|
|
Mezőfalvára szállították.
|
Mi-24D
|
K 20117
|
117
|
1980.12.10.
|
2001.
|
|
A 2000.09.-i nyílt ezrednapra sólyom festést kapott. Népszerű neve: Csőrike
Szolnoki Repülőgépmúzeumban, majd a RepTárban kiállítva.
|
Mi-24D
|
K 20118
|
118
|
1980.12.11
|
1998.06.25 -2000.09.18.
|
|
MH 86. Szolnok Helikopter Bázison kiállítva.
|
Mi-24D
|
K 20119
|
119
|
1980.12.11
|
2000.08.09 -2000.09.18
|
|
MH 86. Szolnok Helikopter Bázison kiállítva.
|
Mi-24D
|
K220574
|
574
|
1985.04.18
|
2010.03.22 -naptári üzemidő lejárt |
|
|
Mi-24D
|
K220575
|
575
|
1985.04.18
|
2004
|
|
MH 86. Szolnok Helikopter Bázison kiállítva.
|
Mi-24D
|
K220576
|
576
|
1985.04.18
|
2007.11.05 – naptári üzemidő lejárt |
|
|
Mi-24D
|
K220577
|
577
|
1985.05.24.
|
2005
|
|
MH 86. Szolnok Helikopter Bázison kiállítva.
|
Mi-24D
|
K220578
|
578
|
1985.04.18
|
2004
|
|
MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison kiállítva.
|
Mi-24D
|
K220579
|
579
|
1985.05.
|
2001.04.12. repesemény
|
|
2001.04.12. 10 ó. 47 p-kor nappal egyszerű időjárási viszonyok között, géppárban végrehajtott gyakorló fotólövészet során Gyulafirátót közelében a lőirányon összeütközött a kísérőgéppel (715 Mi-24V), a földhöz csapódott és kigyulladt. A helikopter személyzete (Sápi Zoltán százados gépparancsnok, Nagy László főhadnagy operátor) életét vesztette.
|
Mi-24D
|
K220580
|
580
|
1985.05.24
|
2010.05.16. – naptári üzemidő lejárt |
|
|
Mi-24D
|
K220581
|
581
|
1985.05.24
|
2005
|
|
MH 86. Szolnok Helikopter Bázison kiállítva.
|
Mi-24D
|
K220582
|
582
|
1985.05.24
|
2011.09.04 – naptári üzemidő lejárt |
|
|
Mi-24D
|
K220583
|
583
|
1985.05.24
|
2004
|
|
MH 86. Szolnok Helikopter Bázison kiállítva.
|
Mi-24V
|
K220711
|
711
|
1985.12.23
|
|
|
2005.05.15 – naptári üzemidő lejárt, majd 2017 novemberében nagyjavításra elszállították Oroszországba, jelenleg is rendszerben van.
|
Mi-24V
|
K220712
|
712
|
1985.
|
2009.06.05. – naptári üzemidő lejárt |
|
|
Mi-24V
|
K220713
|
713
|
1985.12.23
|
2009.02.08 – naptári üzemidő lejárt |
|
|
Mi-24V
|
K220714
|
714
|
1985.
|
2010.07.22. – naptári üzemidő lejárt |
|
2007-ben a Kecskeméti Repülőnapra átfestették.
MH 86. Szolnok Helikopter Bázison szétszerelve, majd 2019 novemberében átszállították és kiállították a RepTárban.
|
Mi-24V
|
K220715
|
715
|
1985.
|
2001.04.12. repesemény
|
|
2001.04.12. 10 ó. 47 p-kor nappal egyszerű időjárási viszonyok között, géppárban végrehajtott gyakorló fotólövészet során Gyulafirátót közelében a lőirányon összeütközött a vezérgéppel (579 Mi-24D), kényszerleszállást hajtott végre, melynek során felborult és összetört. A helikopter személyzete (Rolkó Zoltán százados gépparancsnok, Stumpf Péter főhadnagy operátor) súlyosan megsérült. 2012-ben a Die Hard 5 filmprodukció forgatásán a roncsot felrobbantották, a fémhulladékot elszállították.
|
Mi-24V
|
K220716
|
716
|
1986.01.15
|
?? 2002.05.29. – naptári üzemidő lejárt ??
|
|
2010-ben a Kecskeméti Repülőnapra átfestették sas mintázatúra.
MH 86. Szolnok Helikopter Bázison tárolva lejárt naptári üzemidővel, majd 2019 novemberében átszállították és kiállították a RepTárban.
|
Mi-24V
|
K220717
|
717
|
1985.12.21
|
2008.12.14. – naptári üzemidő lejárt
|
|
|
Mi-24V
|
K220718
|
718
|
1985.12.29.
|
2009.09.28. – naptári üzemidő lejárt
|
|
|
Mi-24V
|
K220719
|
719
|
1985.12.20
|
2010.10.24. – naptári üzemidő lejárt |
|
|
Mi-24V
|
K220720
|
720
|
1985.
|
|
|
2010.10.24. – naptári üzemidő lejárt, majd 2017 novemberében nagyjavításra elszállították Oroszországba, jelenleg is rendszerben van. |
Mi-24P
|
340335
|
335
|
1995.07.
|
|
|
NDK lajstrom: 422, Luftwaffe lajstrom: 96+45
2012.12.31. – hosszabbított naptári üzemidő lejárt, majd 2017 novemberében nagyjavításra elszállították Oroszországba, jelenleg is rendszerben van.
|
Mi-24P
|
340336
|
336
|
1995.07.
|
|
|
NDK lajstrom: 439, Luftwaffe lajstrom: 96+46
2012.12.31. – hosszabbított
naptári üzemidő lejárt, majd 2017 novemberében nagyjavításra elszállították Oroszországba, jelenleg is rendszerben van.
|
Mi-24P
|
340331
|
331
|
1995.
|
|
|
NDK lajstrom: 358, Luftwaffe lajstrom: 96+41
2017.12.02-án nagyjavításra elszállították Oroszországba, ezt követően kapta meg ’95 óta először a magyar lajstromot.
|
Mi-24P
|
340332
|
332
|
1995.
|
|
|
NDK lajstrom: 361, Luftwaffe lajstrom: 96+42
2017.12.02-án nagyjavításra elszállították Oroszországba, ezt követően kapta meg ’95 óta először a magyar lajstromot.
|
Mi-24P
|
340334
|
334
|
1995.
|
|
|
NDK lajstrom: 415, Luftwaffe lajstrom: 96+44
2017.12.02-án nagyjavításra elszállították Oroszországba, ezt követően kapta meg ’95 óta először a magyar lajstromot.
|
Mi-24P
|
340338
|
338
|
1995.
|
|
|
NDK lajstrom: 444, Luftwaffe lajstrom: 96+48
2017.12.02-án nagyjavításra elszállították Oroszországba, ezt követően kapta meg ’95 óta először a magyar lajstromot.
|