A Mezőfalvára szállított helikopterek további sorsa 2006 után ismeretlen!

Típus
Gyári szám
Oldalszám
Magyarországra
érkezett
Utolsó repülés dátuma/kivonás ideje
Repülési
idő
Megjegyzés
Mi-24D
K 2005
005
1978.07.26
1996.01.30
2025 óra

1996. Üzemeltetésből végleg kivonva
Mezőfalvára szállították.

Mi-24D
K 2006
006
1978.07.26
1996

1981.októberében Kecskeméten a KRÜ kétkormányos oktatógéppé alakította át. 1996. Üzemeltetésből végleg kivonva.
Mezőfalvára szállították.

Mi-24D
K 2007
007
1978.07.26
1994.01.13
1971 óra
1996. Üzemeltetésből végleg kivonva.
Mezőfalvára szállították.

Mi-24D
K 2008
008
1978.07.26
1998
Mezőfalvára szállították.

Mi-24D
K 20104
104
1980.10.27
2000.09.18
Kecelen kiállítva, a Pintér Művek Haditechnikai Parkjában.

Mi-24D
K 20105
105
1980.10.27
1997.08.06 – 2000.09.18
2000 óra
Üzemeltetésből végleg kivonva.
Mezőfalvára szállították.
Mi-24D
K 20106
106
1980.10.27
1998.02.10 -2000.09.18
2266 óra
A Pestvidéki Gépgyár által nagyjavított első Mi-24-es helikopter (1984).
Mezőfalvára szállították.
Mi-24D
K 20107
107
1980.10.27
1997.02.06. -2000.09.18
2013 óra

Mezőfalvára szállították.

Mi-24D
K 20108
108
1980.10.27
1993.03.25 -2000.09.18
1360 óra
Üzemeltetésből végleg kivonva
Mezőfalvára szállították.

Mi-24D
K 20109
109
1980.10.27
2000.09.18
Üzemeltetésből történő kivonása után kiállítva Szentkirályszabadján, a laktanyában.
Pápára szállították.

Mi-24D
K 20110
110
1980.12.11
1998.12.11- 2000.09.18
2329 óra

Mezőfalvára szállították.

Mi-24D
K 20111
111
1980.
1998.06.29 – 2000.09.18
1992 óra

Mezőfalvára szállították.

Mi-24D
K 20112
112
1980.10.27
1999.09.14 – 2000.09.18
1995 óra
Mezőfalvára szállították.

Mi-24D
K 20113
113
1980.
1982.06.22. repesemény
1982.06.22. 08 ó. 47 p-kor hadműveleti repülés során a Cseket-hegy közelében földnek ütközött és megsemmisült. A becsapódás során Bognár Ferenc főhadnagy operátor életét vesztette. Kószó Imre százados gépparancsnok és Ádász Zoltán százados fegyverzettechnikai mérnök súlyos sérüléseket szenvedett.
Mezőfalvára szállították.

Mi-24D
K 20114
114
1980.10.27
2000.09.18
Üzemeltetésből végleg kivonva
MH 86.Szolnok Helikopter Bázison kiállítva.

Mi-24D
K 20115
115
1980.10.27
1997.08.05. -200.09.18.
 
Mezőfalvára szállították.

Mi-24D
K 20116
116
1980.12.11
1997.06.10 -2000.09.18
Mezőfalvára szállították.
Mi-24D
K 20117
117
1980.12.10.
2001.
A 2000.09.-i nyílt ezrednapra sólyom festést kapott. Népszerű neve: Csőrike
Szolnoki Repülőgépmúzeumban, majd a RepTárban kiállítva.
Mi-24D
K 20118
118
1980.12.11
1998.06.25 -2000.09.18.
MH 86. Szolnok Helikopter Bázison kiállítva.

Mi-24D
K 20119
119
1980.12.11
2000.08.09 -2000.09.18
MH 86. Szolnok Helikopter Bázison kiállítva.

Mi-24D
K220574
574
1985.04.18
 2010.03.22 -naptári üzemidő lejárt
Mi-24D
K220575
575
1985.04.18
2004
MH 86. Szolnok Helikopter Bázison kiállítva.

Mi-24D
K220576
576
1985.04.18
 2007.11.05 – naptári üzemidő lejárt
Mi-24D
K220577
577
1985.05.24.
2005
 
MH 86. Szolnok Helikopter Bázison kiállítva.

Mi-24D
K220578
578
1985.04.18
2004
MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison kiállítva.

Mi-24D
K220579
579
1985.05.
2001.04.12. repesemény
2001.04.12. 10 ó. 47 p-kor nappal egyszerű időjárási viszonyok között, géppárban végrehajtott gyakorló fotólövészet során Gyulafirátót közelében a lőirányon összeütközött a kísérőgéppel (715 Mi-24V), a földhöz csapódott és kigyulladt. A helikopter személyzete (Sápi Zoltán százados gépparancsnok, Nagy László főhadnagy operátor) életét vesztette.

Mi-24D
K220580
580
1985.05.24
 2010.05.16. – naptári üzemidő lejárt
 
Mi-24D
K220581
581
1985.05.24
2005
MH 86. Szolnok Helikopter Bázison kiállítva.

Mi-24D
K220582
582
1985.05.24
 2011.09.04 – naptári üzemidő lejárt
Mi-24D
K220583
583
1985.05.24
2004

MH 86. Szolnok Helikopter Bázison kiállítva.

Mi-24V
K220711
711
1985.12.23
2005.05.15 – naptári üzemidő lejárt, majd 2017 novemberében nagyjavításra elszállították Oroszországba, jelenleg is rendszerben van.
Mi-24V
K220712
712
1985.
 2009.06.05. – naptári üzemidő lejárt
Mi-24V
K220713
713
1985.12.23
 2009.02.08 – naptári üzemidő lejárt
 
Mi-24V
K220714
714
1985.
 2010.07.22. – naptári üzemidő lejárt 2007-ben a Kecskeméti Repülőnapra átfestették.
MH 86. Szolnok Helikopter Bázison szétszerelve, majd 2019 novemberében átszállították és kiállították a RepTárban.
Mi-24V
K220715
715
1985.
2001.04.12. repesemény
2001.04.12. 10 ó. 47 p-kor nappal egyszerű időjárási viszonyok között, géppárban végrehajtott gyakorló fotólövészet során Gyulafirátót közelében a lőirányon összeütközött a vezérgéppel (579 Mi-24D), kényszerleszállást hajtott végre, melynek során felborult és összetört. A helikopter személyzete (Rolkó Zoltán százados gépparancsnok, Stumpf Péter főhadnagy operátor) súlyosan megsérült. 2012-ben a Die Hard 5 filmprodukció forgatásán a roncsot felrobbantották, a fémhulladékot elszállították.

Mi-24V
K220716
716
1986.01.15
 ?? 2002.05.29. – naptári üzemidő lejárt ??
 
2010-ben a Kecskeméti Repülőnapra átfestették sas mintázatúra.
MH 86. Szolnok Helikopter Bázison tárolva lejárt naptári üzemidővel, majd 2019 novemberében átszállították és kiállították a RepTárban.
Mi-24V
K220717
717
1985.12.21
2008.12.14. – naptári üzemidő lejárt
 
Mi-24V
K220718
718
1985.12.29.
 2009.09.28. – naptári üzemidő lejárt

 

Mi-24V
K220719
719
1985.12.20
 2010.10.24. – naptári üzemidő lejárt
Mi-24V
K220720
720
1985.
2010.10.24. – naptári üzemidő lejárt, majd 2017 novemberében nagyjavításra elszállították Oroszországba, jelenleg is rendszerben van.
Mi-24P
340335
335
1995.07.
NDK lajstrom: 422, Luftwaffe lajstrom: 96+45
2012.12.31. – hosszabbított naptári üzemidő lejárt, majd 2017 novemberében nagyjavításra elszállították Oroszországba, jelenleg is rendszerben van.
Mi-24P
340336
336
1995.07.
NDK lajstrom: 439, Luftwaffe lajstrom: 96+46
2012.12.31. – hosszabbított
naptári üzemidő lejárt, majd 2017 novemberében nagyjavításra elszállították Oroszországba, jelenleg is rendszerben van.
Mi-24P
340331
331
1995.
NDK lajstrom: 358, Luftwaffe lajstrom: 96+41
2017.12.02-án nagyjavításra elszállították Oroszországba, ezt követően kapta meg ’95 óta először a magyar lajstromot.
Mi-24P
340332
332
1995.
NDK lajstrom: 361, Luftwaffe lajstrom: 96+42
2017.12.02-án nagyjavításra elszállították Oroszországba, ezt követően kapta meg ’95 óta először a magyar lajstromot.
Mi-24P
340334
334
1995.
NDK lajstrom: 415, Luftwaffe lajstrom: 96+44
2017.12.02-án nagyjavításra elszállították Oroszországba, ezt követően kapta meg ’95 óta először a magyar lajstromot.
Mi-24P
340338
338
1995.
NDK lajstrom: 444, Luftwaffe lajstrom: 96+48
2017.12.02-án nagyjavításra elszállították Oroszországba, ezt követően kapta meg ’95 óta először a magyar lajstromot.
Brandt Gyula, A 87. Bakony Harcihelikopter Ezred és jogelődjeinek története 1958-2004 című könyvéből.
A lista 2011.10.26-án frissítve egy interneten fellelhető 2005-ös dokumentum alapján.
A lista 2013.01.14-én frissítve interneten fellelhető adatok alapján.
A lista 2020.01.22-én frissítve.

Légi Huszárok SzolNok

vagy akár:

Az MH Kiss József 86. Helikopterdandár repterének ICAO kódja. Az ICAO az ENSZ repüléssel foglalkozó szerve.

Támogatóink


Tárhely és domain szolgáltatónk:

Domain-Tárhely.net.

Az LHSN.HU weboldal és szerkesztősége politikai irányzatoktól, nézetektől elhatárolódik, azoknak anyagi támogatást nem nyújt és azoktól támogatást nem kap és nem fogad el. A megosztott tartalmak kizárólagosan valóságtartalmuk alapján kerülnek fel oldalunkra, tekintet nélkül a forrás politikai elhatárolódásától.