Vagy a szakértelemmel lehet a gond?

Szerző: Balogh Ákos ; Fotó: Archív

Az elmúlt hetekben több „eltévedt” e-mailt kapott szerkesztőségünk, melyek valójában a végső tanácstalanság eredményei. 3 tonnás külső teher beemelésére, és új magyar filmprodukcióhoz is honvédségi helikoptert bérelnének, de nem tudnak…

Értetlenül állunk a kérdés előtt, ugyanis egészen a 2000-es évekig, bár folyamatosan csökkenő számban, de többször végeztek „népgazdasági” bérmunkákat a Magyar Honvédség helikopteresei, sőt a filmes  bérszereplések sem idegenek számukra, ha CSAK a nemrégiben Magyarországon forgatott Die Hard produkcióra gondolunk…

Kidőlt templomtorony, harang beemelés, az ország karácsonyfája, több bevásárlóközpont klímaberendezése, telefonátjátszók, új autó leszállítása és még sorolhatnánk azon elvégzett bérmunkákat, melyeket egytől egyig állami tulajdonú és a honvédség színeire festett Mi-8-as szállítóhelikopterekkel végeztek el, katonák!

2

Valamiért aztán az ilyen jellegű megbízatások alább hagytak, talán a helikopterek csökkenő üzemképességének köszönhetően, vagy a földi szállítási árak kedvezőbbé válása miatt, most pedig  működőképes helikopter ide vagy oda, de újabb okok merültek fel az ilyesféle feladatok mellőzésére a honvédségben, miközben érdeklődés mutatkozik utánuk…

Érdekes mindez azért, mert a bérmunka jellegéből adódóan a helikopter órára vetített üzemeltetési költségén túl a szolgáltatás árát is kifizetnék a civil cégek, közben pedig a pilóták is repült órákhoz és gyakorlási lehetőséghez juthatnának!

felvarro reklam

Rövid időn belül két megkeresést is kapott szerkesztőségünk, melyben árajánlatot kértek tőlünk helikopteres légi szállításra és beemelésre, valamint olyan működőképes katonai helikoptert kerestek filmprodukcióhoz, ami civil üzemeltetésben van, miután a honvédséggel nem boldogult a produkciós iroda…

Természetesen a megkereséseket továbbítottuk a Honvédelmi Minisztérium Sajtóirodája felé, miután az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis kommunikációs szakemberei úgy tájékoztattak, hogy egy ilyen megkeresés esetében a döntés már nem az alakulat hatáskörébe esik.

3

A minisztérium kommunikációs szakemberei azonban teljes tanácstalansággal álltak az ügy előtt, megpróbálták kideríteni, hogy ki is vizsgálhatná meg a megkeresést…

Természetesen ez azt jelentette, hogy 1-2 hét elteltével sem érkezett válasz, egyféle taktikai fogás bevetésével talán remélik, hogy el is felejtődik az ügy…

Felfoghatatlan, és érthetetlen, hogy jelen gazdasági helyzet, és a honvédelmi költségvetés szűkössége ellenére hogyan lehet eltekinteni olyan lehetőségektől melyek milliós nagyságrendű bevételeket hozhatnának?

Miért nem fordulhatnak, egyáltalán miért nem tudják megtalálni a megfelelő kapcsolatfelvételi lehetőségeket azok a civilek, akik irányába a honvédség társadalmi megítélését próbálják szintén milliós költségvetésű programokkal javítani? Hogyan bízhatna a honvédségben bárki egy esetlegesen kialakuló konfliktus esetén, ha békeidőben sem lehet tárgyalni velük?

Miért alkalmaz a miniszteri kabinet olyan felsőfokú végzettséggel rendelkező kommunikációs szakembereket, akik a honvédség külső és belső kommunikációjáért felelnének, de nem tudnak megoldani egy ilyen megkeresést sem? Hová tűntek a valós képességekkel rendelkező és döntéshozási hatáskörrel rendelkező vezető tisztek? Magyar Honvédség mi lett veled?

Légi Huszárok SzolNok

vagy akár:

Az MH Kiss József 86. Helikopterdandár repterének ICAO kódja. Az ICAO az ENSZ repüléssel foglalkozó szerve.

Támogatóink


Tárhely és domain szolgáltatónk:

Domain-Tárhely.net.

Az LHSN.HU weboldal és szerkesztősége politikai irányzatoktól, nézetektől elhatárolódik, azoknak anyagi támogatást nem nyújt és azoktól támogatást nem kap és nem fogad el. A megosztott tartalmak kizárólagosan valóságtartalmuk alapján kerülnek fel oldalunkra, tekintet nélkül a forrás politikai elhatárolódásától.