Get Adobe Flash player

Keretszerződésre pályázhatnak az illetékes cégek

Szerző: Balogh Ákos ; Fotó: LHSN Archív

ion-7A magyar katonai helikopterek problémája továbbra sem oldódik, mindeközben úgy tűnik a meglévő eszközöket is feléli a honvédség, amennyiben azt akarják, hogy a pilóták, ha csak évi röpke pár órát is, de a levegőben legyenek.

Mint arról több nyilvános forrás is beszámolt a gép nélkül maradt harcihelikopter pilótáknak Mi-8 és MI-17-es szállítóhelikoptereken, valamint Jak-52-es kiképzési repülőgépen biztosítanak repülési időt, a hatósági szakszolgálati engedélyek és a jártasságuk megtartásához.

Bár nehezen magyarázható meg miként tarthatja meg típusengedélyét és minősítéseit egy harcihelikopter pilóta, ha egy egyszerű civilek által is használt motoros kiképző repülőgépen repülhet, de célunk most nem az ő ellehetetlenített helyzetük boncolgatása, hanem az hogy rávilágítsunk arra, hogy a feltételezhetően mindössze két darab működőképes repülési idővel rendelkező Mi-17-es szállítóhelikopterekre, megduplázódott az igény.

Mindemellett valószínűsíthető, hogy a gépek hajtóművei és indítóhajtóművei hamarosan kirepülik üzemidejüket, – és talán tartalék sincs? – ugyanis „Repülőgépek és helikopter hajtóművek javítása és üzemidő hosszabbítása” címmel keretszerződésre írt ki pályázatot a Honvédelmi Minisztérium Védelemgazdasági Hivatala, 20 millió forint értékben.

IMG_9933

Bár a pályázat pontos darabszámról, nem ír, a garanciális feltételekben „elárulják” pontosan milyen eszközök javítására és üzemidő hosszabbítására van igény.

Ez alapján kiderül, hogy TV3-117-es hajtóművet, AI-9-es indítóhajtóművet szeretnének továbbhasználni, mely típusok pontos megjelölés nélkül mind a Mi-24-es harci, mind pedig a Mi-17-es szállítóhelikopterekben megtalálhatóak.

Feltételezhető persze, hogy nem a naptári üzemidő nélkül, még ilyen olyan módon rendszerben tartott Mi-24-esekhez kívánnak hajtóműveket javíttatni hanem a néha- néha egy egy gyakorlaton feltűnő Mi-17-esekhez.

A pályázatban egyébként szerepel AI-24VT típusú repülőgép hajtómű is, mely az AN-26-os szállító repülőgépekbe való, és mely gépek használhatóságáról szintén nem túl pozitív híreket hallani mostanság.

1457036_434922676630216_1615234941_n

A legnagyobb probléma az efféle keretszerződésekkel azonban még mindig az, hogy nem megoldás a problémára, csupán az egyre több sebből most már ömlő vér állítható el, már ha egyáltalán sikeresen zárul a pályázat…

Szolnok Helikopter Bázis mi lesz veled?

2 Hozzászólás: Megjavíthatják a honvédségi helikopterek és szállítórepülők elhasznált hajtóműveit

  • Solti Péter:

    kérdés hogy a politikai akarat van -e és mi a tartalma!!

  • Robi:

    ja… megjavíthatják… jó szó 😀 ilyenkor beindul a talán talán az emberkékben… ez már sztem csak eső után köpönyeg… kis időre lehet el áll az ömlő vér, de a seb begyógyulni már nem fog… 🙁 az alvadt vér könnyen lemorzsolódik és újra folyni kezd… 20milla… röhögnöm kell…. közbe meg a 6 db pesti Bazd Előre SE tartozásait meg fizeti az állam 🙂 Nem baj 🙂 Kell a cirkusz a népnek 🙂 meg hát ilyen focista combizmokkal egyszerre 8 zsákot is elbírnak majd a gátakon 🙂 Kevesebb kerót esznek mint egy 17es 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Légi Huszárok SzolNok

vagy akár:

Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis repterének ICAO kódja. Az ICAO az ENSZ repüléssel foglalkozó szerve.

Támogatóink




Tárhely és domain szolgáltatónk:

Domain-Tárhely.net.

Az LHSN.HU weboldal és szerkesztősége politikai irányzatoktól, nézetektől elhatárolódik, azoknak anyagi támogatást nem nyújt és azoktól támogatást nem kap és nem fogad el. A megosztott tartalmak kizárólagosan valóságtartalmuk alapján kerülnek fel oldalunkra, tekintet nélkül a forrás politikai elhatárolódásától.