Adorján János gépészmérnök, repülőgép-konstruktőr munkássága előtt is tisztelegnek ma

Szerző ; Fotó: Balogh Ákos

Mint minden évben, idén is 2014. július 2-án ünneplik a Repülőműszakiak Napját, valamint emlékeznek Adorján János gépészmérnökre, repülőgép-konstruktőrre, a magyar repüléstörténet egyik kiemelkedő alakjára halálának évfordulóján. Nagy elődként, fáradhatatlan fejlesztőként emlékezhetnek a repülőgépműszakiak Adorján Jánosra, aki Magyarországon elsőként tervezett és épített repülőgépet, magyar motorral, hazai anyagokból. Őt tekinthetjük az első magyar repülőműszakinak. Libelle elnevezésű gépének első kísérleteire már 1909. december elején sor került a Rákosmezei gyakorlótéren, majd 1910. január 10-én került sor az első hivatalos, közönség előtti repülésre.

20130429-DSC_0093

Azóta sok idő elszállt a történelem szárnyain, de a repülőműszaki állomány mind a múltban, mind a jelenben rátermettségéről tesz örökös tanúbizonyságot. Az első szerkezetekkel, melyeket maguk terveztek és javítottak, még maguk a mérnökök repültek. A repülés fejlődésével a repülőgépek egyre bonyolultabbak, technikailag összetettebbek lettek – nem is beszélve a forgószárnyas eszközökről -, melyek még precízebb munkát igényeltek a műszaki állománytól. Ma már a légi üzemeltetést képzett hajózó személyzet végzi, de a feladatok végrehajtását lehetővé tevő összetett műszaki munkát, a gyakran nehéz körülmények között dolgozó repülőműszakiak végzik. Nélkülük aligha emelkedhetnének a levegőbe az égi szekerek. Odafigyelésük, munkaszeretetük biztosítja a mindennapok gördülékenységét és a repülés biztonságát.20130429-DSC_0003

Munkájukkal fáradhatatlanul járulnak hozzá, hogy a Magyar Honvédség repülőtechnikái, mind a merev és forgószárnyasok a levegőbe emelkedhessenek, biztosítják a haderő napi működésének feltételeit, az itthon lévő állomány kiképzését, felkészítését, és missziós szerepvállalásokban külföldön is.

A repülőműszakiak komoly és felelősségteljes munkájának köszönhető a mindennapos üzemképesség, működőképesség és hadrafoghatóság. Munkájuk ott kezdődik ahol a repülő eszközök kerekeikkel érintik a gurulót, hogy egy-egy átvizsgálás, javítás után ismét az ég királyaiként ragyogjanak. Vállukon nemcsak a repülőgépek, helikopterek állapota, de személyzetük élete is múlik.

20130429-DSC_0132

Kívánjuk, hogy szakmai felkészültségük magas szinten tartásával erősítsék hírnevüket, s felelősségteljes szolgálatukat, feladataikat a jövőben is eredményesen teljesítsék!

Légi Huszárok SzolNok

vagy akár:

Az MH Kiss József 86. Helikopterdandár repterének ICAO kódja. Az ICAO az ENSZ repüléssel foglalkozó szerve.

Támogatóink


Tárhely és domain szolgáltatónk:

Domain-Tárhely.net.

Az LHSN.HU weboldal és szerkesztősége politikai irányzatoktól, nézetektől elhatárolódik, azoknak anyagi támogatást nem nyújt és azoktól támogatást nem kap és nem fogad el. A megosztott tartalmak kizárólagosan valóságtartalmuk alapján kerülnek fel oldalunkra, tekintet nélkül a forrás politikai elhatárolódásától.