Nem probléma az amiről nem beszélünk?

Szerző: Balogh Ákos ; Fotó: lhsn.hu archív

Legutóbb megjelenő, kissé ironikus cikkünk kapcsán több visszajelzést is kaptunk, mely arról próbál meggyőzni minket, hogy a kialakult helyzetre való reagálásunk csak negatív hangulatkeltés mintsem a valós problémára való rávilágítás. Így rövid magyarázkodást érzünk szükségesnek.

Első körben le kell szögeznünk, hogy a végrehajtó állomány mindentől függetlenül köteles megoldani mindennemű problémát vagy épp nevezzük a béke kedvéért „nemproblémának” ez pedig a „nemprobléma” miatt kissé hajmeresztőre sikeredett, amellett hogy szakmai szemszögből a körülményekhez képest megfelelő. Nem lehet a kutató-mentő helikopterek „órarendjéért” azokat az embereket felelősségre vonni, akiknek feladata a helyzet bármilyen módon történő megoldása, akik parancsot kapnak arra, hogy oldják meg. Felelősségre ez ügyben azok vonhatóak, akik rájuk bízott feladatuk, hatalmuk ellenére nem akarják, vagy nem tudják megoldani a helikopteres képesség problémáját, sem most, sem pedig már sok – sok évvel ez előtt.

580486_610375538987571_2134079044_n

“Elavult” katonai helikopter homokzsákot vesz fel Győrújfalunál a 2013. nyarán végzett nagy árvízi védekezés során.

Cikkünk csupán egy konkrét példán keresztül világított rá arra a tarthatatlan helyzetre – mely egyébként már szánalmas és nevetséges -, mely minden szakmai törekvés ellenére, az aktuális politikai vezetés döntéseitől függ, és ezek a döntéshozók – akárcsak ahogy tőlünk is elvárnák – homokba dugva a fejüket megpróbálnak, úgy tenni mintha minden rendben lenne, sőt egyenesen sértésnek veszik az ügy részleteit firtató írásokat, ahelyett, hogy felelősséget vállalva elmondanák azoknak a magyar állampolgároknak a helyzet súlyosságát, akik adójából működik egyébként a honvédség rendszere. Persze erről csak álmodni lehet… A nemzetközi kötelezettségekből adódó számadásokról most ne essék szó…

A helikopteres képesség magyarországi problémája megoldottnak látszódik annyival, hogy majd egyszer kiírnak valamilyen tendert, mindaddig pedig nem beszélünk róla és akkor nincs is gond…

A helikopter beszerzés és modernizáció legutolsó fejleményei alapján szakértők által összeállított nyilvános,transzparens, összpárti konszenzusban törtnéző pályázat összeállítása a cél, mely jelenleg máris 10-15 évre titkosítva van hála a honvédelmi miniszter által is kihangsúlyozott transzparenciának, és mely, információk szerint hamarosan az országgyűlés elé kerülhet egybevéve a mentőszolgálat helikoptereinek beszerzésére irányuló pályázattal. Vagy talán a kettő egy és ugyan az lesz? Ugyan azon szakmaiságok érvényesülnek egy katonai helikopter beszerzésekor, mint egy polgári mentőhelikopter meglévő bérelt gépeinek leváltásakor?

Végül születik majd egy olyan tender, mint ami nemrégiben a szállító repülőgépek beszerzésére irányult, és amit szépen titokban vissza is vontak.

02

Kutató-mentő helikopter belülről.

A nyilvános jelekből adódóan sajnos nem lehet garantáltan kijelenteni a helikopteres probléma megoldására irányuló látszat kezdemények eredményességét, mindaddig pedig a probléma valós, amiről beszélni kell…

Valóban egyszerűbb lenne a fejünket a homokba dugni és nem foglalkozni a katonai helikopteres repülést érintő nehézségekkel, de pont azokért, akik szakmai vonalon mindent megtesznek a munkaeszközük és munkájuk megtartásáért, úgy érezzük fontos a valósság minél szélesebb körű terjesztése, mivel a honvédség nem teszi lehetővé szakmai véleményük nyílt megismerését – hozzátéve hogy bizonyos dolgok alapból nem nyilvánosak, de itt nem is ezekre kell gondolni -.

20121213-DSC_0958

A szintén bajban lévő MI-24 P harcihelikopter, az utolsó hivatalos kiképzési repülésén 2012 decemberében.

Az említett cikkünk forrásaként szolgáló NOTAM adatok, melyek civilek számára is nyilvánosak, egyébként hozzáértés nélkül is nyilvánvalóan mutatják a helikopterek működőképességének kritikus szint alá való süllyedését…

Amennyiben valaki úgy gondolja valótlan az állításunk, vagy szeretne reagálni a nyilvános NOTAM adatokra, úgy szívesen biztosítunk lehetőséget weboldalunkon a hivatalos és nyilvános kibontakozásra!

Légi Huszárok SzolNok

vagy akár:

Az MH Kiss József 86. Helikopterdandár repterének ICAO kódja. Az ICAO az ENSZ repüléssel foglalkozó szerve.

Támogatóink


Tárhely és domain szolgáltatónk:

Domain-Tárhely.net.

Az LHSN.HU weboldal és szerkesztősége politikai irányzatoktól, nézetektől elhatárolódik, azoknak anyagi támogatást nem nyújt és azoktól támogatást nem kap és nem fogad el. A megosztott tartalmak kizárólagosan valóságtartalmuk alapján kerülnek fel oldalunkra, tekintet nélkül a forrás politikai elhatárolódásától.