Az első ejtőernyős ugrások…

Szerző: Balogh Ákos , Fotó: Horváth Ádám, Rozgonyi Cecília, Földes Attila

A kanadai NFTC pilótaképzésre jelentkezők is végrehajtották első ejtőernyős ugrásaikat a napokban Szandaszőlősön, mely a pilóta pályafutásuk első és legfontosabb állomása.

Napok óta zajlik ejtőernyős katonák felkészítése a Szolnok-Szandaszőlős Sportrepülőtéren, azonban néhányuknak ez többet jelent az eljövendő katonai feladataik során legtöbbször alkalmazott képesség elsajátításánál, hiszen úgy tudjuk a mostani „ejtőernyős tábor” résztvevői közül többen is a Magyar Honvédség pilótajelöltjei voltak, akik az NFTC programra (NATO Flying Training in Canada) készülnek.

A pilóták körében az a mondás járja: Ép ember, ép ésszel, ép gépből nem ugrik ki! Viszont, ha valaki pilóta szeretne lenni, mégis szakítania kell ezzel a sokszor csak az ejtőernyős társaik heccelésére szolgáló mondással, ugyanis egyetlen hajózó képzése sem kezdődhet el, míg részt nem vesz az ejtőernyős alapkiképzésen és végre nem hajtja a kötelezően előírt minimális számú ejtőernyős ugrást.

A pilótajelöltek pályafutása az úgynevezett ROB vizsgálatot, azaz a Repülőorvosi Bizottság alkalmassági vizsgálatait követően kezdődhet el. A kecskeméti Magyar Honvédség, Egészségügyi Központ Repülőorvosi-, Alkalmasságvizsgáló és Gyógyító Intézet szakembereinek döntése viszont csupán alapfeltétele egy pilóta pályafutás megkezdéséhez, azonban a tényleges repülőkiképzés, mondhatni nulladik lépése, az a szakalapozó kiképzés mely során az állomány többek között ejtőernyős felkészítésen vesz részt és gyakorlati ejtőernyős ugrásokat hajt végre, így igazi mérföldkőnek számítanak a mostani ugrások a pilótajelöltek életében.

A jelenlegi előírások szerint elméleti felkészítést követően összesen nyolc bekötött ejtőernyős ugrást kell végrehajtaniuk a pilótaképzésre készülőknek szállítóhelikopterből, elsőként 800, majd 600 méteres magasságból, MC-6 típusú körkupolás deszant ejtőernyővel, mely a néhány éve kivont RS-4/4 LA típusú ejtőernyők utódja lett. Ezen kívül egy nagyobb magasságú tandemugrás is része a kötelező ugrásoknak.

Akik sikeresen teljesítették, az ejtőernyős felkészítést és a gyakorlati ugrásokat megkezdhetik további hazai repülőszakmai felkészítésüket, így a mostani ugrások teljesítésével ezidáig, egyenes úton haladnak a pilótajelöltek a Zlin 242L típusú kiképző-repülőgép pilótafülkéjéig vezető küzdelmes úton…

Légi Huszárok SzolNok

vagy akár:

Az MH Kiss József 86. Helikopterdandár repterének ICAO kódja. Az ICAO az ENSZ repüléssel foglalkozó szerve.

Támogatóink


Tárhely és domain szolgáltatónk:

Domain-Tárhely.net.

Az LHSN.HU weboldal és szerkesztősége politikai irányzatoktól, nézetektől elhatárolódik, azoknak anyagi támogatást nem nyújt és azoktól támogatást nem kap és nem fogad el. A megosztott tartalmak kizárólagosan valóságtartalmuk alapján kerülnek fel oldalunkra, tekintet nélkül a forrás politikai elhatárolódásától.