Pilóták a vízben

Forrás: honvedelem.hu

Vízi túlélési gyakorlaton vettek részt az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis helikoptervezetői és fedélzeti technikusai. Öt napig a vészhelyzetekben használatos személyi mentőeszközökkel és ezek használatával ismerkedtek, közben egy kemény fizikai és pszichológia felkészítésen is átestek. A záró gyakorlatot szeptember 16-án, pénteken tartották, tizenhárman ugrottak ekkor a Holt-Tiszába – közülük hatan most először.

Számukra teljesen szokatlan közegben, a vízben gyakorlatoztak öt napig a szolnoki helikoptervezetők és fedélzeti technikusaik. Egy olyan feltételezett veszélyhelyzetre készültek, amikor nagy kiterjedésű vízfelület fölött kell elhagyniuk a gépet. Ilyen vízi túlélési gyakorlaton kétévente mindenkinek részt kell vennie, aki a Magyar Honvédségnél rendszeresített légi járműveken teljesít szolgálatot.

A vadászpilótáknak és a szállítógépek személyzetének azért, mert tenger felett is repülhetnek, a helikoptervezetők, a fedélzeti technikusok, az egészségügyiek és a kutató-mentők pedig azért, mert vízi mentésben vesznek részt – nekik ezt is gyakorolniuk kellett –, de az ő gépük is bármikor meghibásodhat nagyobb vízfelület fölött.

A mostani gyakorlaton részt vevők közül hatan most először „estek át” vízi túlélési kiképzésen, heten pedig szinten tartó foglalkozásokon frissítették fel a korábbi ismereteiket.

A kiképzés elsődleges célja, hogy a repülő-hajózó állomány elsajátítsa a vízi túléléssel kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismereteket, legyenek képesek együttműködni a mentésbe részt vevő kutató-mentőkkel és fejlesszék a túléléshez szükséges fizika, pszichikai képességeiket.

A gyakorlat vezetője, Bali Tamás alezredes, a helikopter bázis repülő felkészítési főnökségének főnöke a honvedelem.hu-nak elmondta: a záró gyakorlatot nagyon kemény felkészülés előzte meg, aminek a végén sokaknak valószínűleg „megváltás” volt a vízbe ugrani. Az öt nap során ugyanis a fizikai megterhelés mellett komoly stresszhelyzetekben is helyt kellett állnia a részt vevő állománynak. Ilyen volt például az a mozzanat, amikor az uszodában azt a helyzetet szimulálták, amikor a vízbe érkezés után a mentőernyő kupolája ráesik az adott személyre. Ebben a helyzetben az ernyő zsinórzata okozza a legtöbb gondot: könnyen az ember lábára vagy a kezére tekeredhet. Az ernyő pedig összegyűrődik, megszívja magát, süllyedni kezd és lehúzhatja a víz alá a gyakorlatlan ejtőernyőst.

A kiképzés záró gyakorlatát szeptember 16-án, pénteken, a Holt-Tiszán tartották. A pilóták és fedélzeti technikusok helikopterből ugrottak mentőmellényben a vízbe, elúsznak a mentőcsónakjaikhoz, majd a kiemelési ponthoz eveztek, ahol a kutató-mentők segítségével a helikopter fedélzetére csörlőzték őket.

Baleset szerencsére nem történt, mindenki „túlélte” a túlélési gyakorlatot.

Antal Viktor képeit IDE kattintva éritek el!

Légi Huszárok SzolNok

vagy akár:

Az MH Kiss József 86. Helikopterdandár repterének ICAO kódja. Az ICAO az ENSZ repüléssel foglalkozó szerve.

Támogatóink


Tárhely és domain szolgáltatónk:

Domain-Tárhely.net.

Az LHSN.HU weboldal és szerkesztősége politikai irányzatoktól, nézetektől elhatárolódik, azoknak anyagi támogatást nem nyújt és azoktól támogatást nem kap és nem fogad el. A megosztott tartalmak kizárólagosan valóságtartalmuk alapján kerülnek fel oldalunkra, tekintet nélkül a forrás politikai elhatárolódásától.