Get Adobe Flash player

2016 augusztusában nagyjavításra indul 4 közepes szállítóhelikopter

Szerző: Balogh Ákos ; Fotó: Benedek Levente

oroszzoliOrosz Zoltán altábornagy a börgöndi repülőtéren zajló katonai helikopteres és ejtőernyős találkozón bejelentette: még ebben a hónapban nagyjavításra indul 4 közepes szállítóhelikopter, melyek jövőre érkeznek majd vissza.

A jelenleg is zajló Helikopteres és Csapatrepülős Ejtőernyős Találkozón a katonai helikopteres repülés és a légierő legfelsőbb szintű vezetése is részt vesz, a helyszínen van Dr. Orosz Zoltán altábornagy, Honvéd Vezérkar főnök-helyettes, Szücs Pál ezredes, megbízott légierő haderőnem főnök és Lamos Imre dandártábornok az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis parancsnoka is.

A vezérkar főnök-helyettes utalva a korábban nyilvánosságra hozott pályázati eredményre, miszerint Oroszországban nagyjavítják a honvédség szállítóhelikoptereit, köszöntő beszédében elmondta, 4 közepes szállítóhelikopter még ebben a hónapban nagyjavításra indul és a jövő évben érkeznek majd vissza. Ezen kívül céljuk egy átmeneti időszakra 6-8 üzemképes szállítóhelikopter üzemben tartása. (Remélhetőleg egy váltótípus rendszeresítéséig.)

A találkozóról a későbbiekben bővebb beszámolót is olvashattok majd portálunkon.

10 Hozzászólás: Nagyjavításra indulnak a helikopterek

  • Rosta Szabolcs:

    Az lenne a kérdésem, hogy a 12 db Mi-24-es mikor indul nagyjavításra?
    Ugye képes 6 fő szállítására , 2,5 tonna fegyverterhelhetősége, páncéltörőképességgel rendelkezik, páncélozott, tud homokzsákot cipelni, a levegőből képes harckocsiakna lerakására, és tudtommal az egyedüli típus ami képes a hazánk által kifejlesztett radioaktív előjelző konténer szállítására.
    Vagy olyan gazdag ez az ország, hogy ezeket a képességeket kidobhatjuk a szemétbe? Hiába lett kifejlesztve az a híres jelzőkonténer?
    Köszönöm.
    Szab

    • János:

      Én is örülnék, ha megint repülnének, de egye kevesebb értelmét látom. Ha a heliket fel is támasztják, vajon van még rá hajózó? Nem jár le a képesítés? Fegyver? Képzett műszaki? Nem lehet, hogy ha már költünk erre akkor jobb lenne valami új kopterre költeni? Még ha az egy felfegyverzett szállító is, ami rendelkezik NV képességgel.

      • LHSN.HU:

        Hajózó, kiszolgáló, van, eszközök akadnak, képzettség és több évtizedes szakmai tapasztalat van. A képesítések lejárnak, de megújítani egyszerűbb és gyorsabb mint újrakezdeni egy típust az alapoktól, minden szakterületen. Jelenleg repülnek a Mi-8-as gépek ezek életben tartása feltétlenül szükséges egy olyan átmeneti időszakra amíg megtörténik egy új típus beszerzése rendszeresítése (ez több év). Ki kell emelni hogy a nagyjavítás költsége sehol nincs az új típusok beszerzéséhez képest!

        • I can concentrate for awhile if the task is something I really enjoy … but if it’s something I have only passing interest in, then the ADD starts kicking in, and then I’m like the dog in the Honda Element coom;rcial&#8230e…lmok, butterfly!

  • Kossuth Lajos:

    Rosta Szabolcs
    Én amit eddig hallotam és olvastam az az , hogy 4 gép javítására meg van már a szerződés és a szerződésben vagy egy opciós jog is 10 gép további javítására amiben harci helikopterek is vannak.
    Számok ? ? Jó kérdés….
    Most ne haragudj de nem fogok keresgélni elkezdtem , de kb 3-4 minyonk van ( 2 db volt 2 jött oroszoktól () valahogy így , gondolom ha most 4+4=8 a maradék 10 meg 6 harci és 4 szállító ,akkor lenne 12-6 az arány ami “jó” nak számít a környéken, de béka segge alatt van

  • Dietrich:

    A dedikált harci heliket felejtsétek el. Nem lesz már ilyenünk, az biztos. 2012.12.31-én kivonták az utolsó két darabot is, (335, 336) a maradék pedig évek, évtizedek óta a földön van. Üzemidejük lejárt, politikai akarat pedig nincs e fegyvernem fenntartására.
    Ennyi volt.

    • LHSN.HU:

      Ez nem teljesen így van, a harcihelikopterek általad említett dátuma a naptári üzemidő lejártát jelöli, de nem a típus kivonását. Jelenleg a Mi-24-es szerepel az MH rendszerben lévő típusai között! A leállított gépek ipari nagyjavítással újra repülhetnének.

      • Dietrich:

        Ezt ti is tudjátok, hogy játék a szavakkal. Papíron rendszerben van sok más is ami a gyakorlatban, fizikailag nincs. A két legutolsó P 3 éve nem repült, a vége felé akkor is felváltva, a V-k még régebben, többi D pedig tizenéve kivonva. Még csak elvi síkon sem merült fel a Hind-ok nagyjavítása hadvezetésnél és hozzá való fegyverek nagy részét is piacra vagy kidobták már. Az új tender kiírására irányuló procedúra előtt is inkább egy felfegyverezhető-szállító verziót emlegettek.
        Sajnálom ezt a gépet, mert rendkívül impozáns látvány a levegőben és sok jó szakember rengeteg munkája van az üzemeltetésében. És most ezt a képességet is kidobjuk …

        • LHSN.HU:

          Lázár János egy év eleji kormányinfón úgy fogalmazott, 4 szállító és 10 harcihelikopter felújítását tervezi a kormány.

          • Dietrich:

            Igen, de most mégis csak 4 szàllító lesz felújítva, üzembe helyezve, egyéb kiíràs pedig nincs. Az àllapotukat tekintve 24-esből lehet nem is érné màr meg velük foglalkozni, vagy csak irreàlisan dràgàn. Ha volna akarat a jövőbeni rendszerben tartàsra nem így néznének ki. Màs Nato tagok is hasznàljàk, csehek, lengyelek pl és még sokàig a hírek szerint. Nekünk is bőven beleférne.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Légi Huszárok SzolNok

vagy akár:

Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis repterének ICAO kódja. Az ICAO az ENSZ repüléssel foglalkozó szerve.

Támogatóink




Tárhely és domain szolgáltatónk:

Domain-Tárhely.net.

Az LHSN.HU weboldal és szerkesztősége politikai irányzatoktól, nézetektől elhatárolódik, azoknak anyagi támogatást nem nyújt és azoktól támogatást nem kap és nem fogad el. A megosztott tartalmak kizárólagosan valóságtartalmuk alapján kerülnek fel oldalunkra, tekintet nélkül a forrás politikai elhatárolódásától.