A helikopter hagyományos, egy forgószárnyas, „faroklégcsavaros” elrendezésű. Forgószárnykészlete négy fix bekötésű, csukló nélküli, kompozit lapátokból, „faroklégcsavarja” pedig egy úgynevezett Fenestron légcsavarból áll, mely egyrészt biztonságosabb, másrészt pedig hatékonyabb, mint egy sima faroklégcsavar. A helikopter forgószárny agya egyetlen titán tömbből készül a jobb repülési tulajdonságok elérése érdekében. A faroktartó hátsó részén stabilizátorszárnyak találhatóak, alsó részén pedig egy kamera élőképpel segíti a pilótákat leszállás/különböző műveletek során. A helikopter energiaelnyelő csúszótalppal van ellátva.
A törzs egy egybefüggő belső térből áll, melynek orr-részében található a kétfős személyzet egymás mellett elhelyezett ülése, noha a helikopter üzemeltetési előírása lehetővé teszi az egy pilótával történő repülést is. A pilóták mögött található a helikopter tehertere, ahol felszereltségtől függően kutató-mentő felszerelés, deszantülések – maximum 10 fő részére -, belső póttartály is elhelyezhető. A helikopter tüzelőanyag tartálya a padlózat alatt található.
A két ARRIEL 2E típusú gázturbinás hajtóművet a törzs felső részére építették. A két hajtómű biztosítja a biztonságos repülést és a leszállóhely elérését az egyik hajtómű leállása esetén is.
A helikopter avionikai rendszerét a digitális HELIONIX integrált vezérlő rendszer, ezzel együtt dolgozva pedig a CMA 9000 típusú fedélzeti számítógép (Flight Management System – FMS) és egy négycsatornás robotpilóta (Automatic Flight Control System – AFCS) alkotja. A helikoptert felszerelték az Euronav 7 térkép és feladat tervező rendszerrel (Moving Map/Mission Management System).
A levegőben más repülőeszközökkel történő összeütközést egy úgynevezett FLARM – összeütközésre figyelmeztető rendszer – segíti elkerülni a pilóták számára.
A helikopter szerkezeti elemei titán, alumínium, szénszál, üvegszál és műanyag anyagokból készülnek.
A típus számos berendezéssel felszerelhető, az eszközök moduláris jellegéből adódóan viszonylag rövid időn belül. Ezek a felszerelések a következők: csörlő, Trakka A800 keresőfényszóró, L-3 WESCAM MX-15 Di elektro-optikai felderítő és célkövető-céljelölő szenzortorony, FAST-ROPE kötél konzol, külső teher rögzítő konzol.
A helikopterre a HForce fegyverrendszer szerelhető, ennek fegyverzeti számítógépe, elektronikai rendszere, függesztőpontjai valamennyi magyar helikopterbe beépítésre kerültek. Fegyverzete NC621 típusú gépágyúkonténerből, M621 típusú 20 mm-es gépágyúval szerelve és FZ231 típusú, 70 mm-es nemirányított rakétablokkból áll. A célzás monokuláris sisak célzóval és kijelzővel valósítható meg.
A helikopter ajtajaiba egy speciális konzolra MAG 58 típusú géppuska szerelhető az ajtólövészek számára.
A helikopter önvédelmi rendszerét AN/AAR-60 rakétaindításra figyelmeztető rendszer, infracsapda vető kazetták és beépíthető repesz/lövedékálló panelek (pilótaülés oldalára, mögé és a padlólemezre) alkotják.
A Magyar Honvédségben a helikopter három megkülönböztetett típusváltozatban van rendszerben:
- általános-többcélú (Light Utility) – 10 db,
- kutató-mentő (SAR) – 5 db,
- többcélú-támogató (Multi Purpose) – 5 db.
Általános adatok
- A helikopter hossza: 11.69 m
- A helikopter magassága: 3.95 m
- Üres szerkezeti tömeg: 2400 kg
- Maximális felszállósúly: 3700 kg
- Forgószárny átmérője: 11 m
- Üzemanyag:
- Főtartály: 700kg
- Póttartály: 150 kg
- Fogyasztás: 250 kg/ó
- Maximális sebesség: 287 km/h
- Utazósebesség: 110 csomó (204 km/h)
- Szolgálati csúcsmagasság: 20000 láb (6096m)
- A hajtóművek típusa: ARRIEL 2E
- A hajtóművek teljesítménye: 2 x 771 LE