Megkezdték a tárgyalásokat

Szerző: Balogh Ákos ; Fotó: Horváth Ádám, LHSN.HU Archív

A Magyar Honvédség által üzemeltetett An-26-os szállítórepülőgépek nagyjavításáról folytatott tárgyalásokat Denis Manturov az Orosz Föderáció Ipari és Kereskedelmi Minisztériumának minisztere Szijjártó Péterrel Magyarország  külgazdasági és külügyminiszterével.

A hírt az orosz minisztérium közösségi oldalán közölte, melyben megemlítették azt is, hogy további tárgyalásokat folytattak az IL-103 típusú repülőgépek gyártásának részleteiről, a Pécs-Pogány repülőtér szomszédságában működő Magnus Aircraft Zrt. gyáregységeiben.

A Magyar Honvédségben, bár a hadrafoghatóságra vonatkozó minősített információ a működőképes technikai eszközök száma, sajtóértesülések szerint, mindössze egyetlen egy An-26-os rendelkezik üzemidővel, így ez az egyetlen úgynevezett rámpás szállítórepülőgépe a magyar haderőnek mellyel teherszállítási, ejtőernyős teherdobási és deszant feladatokat tudnak ellátni.

A Zrínyi 2026 haderőfejlesztési programban hiába szerepel új rámpás szállítórepülőgépek beszerzése, egyelőre konkrét előrelépésről nincs hír, viszont a 406-os lajstromszámú An-26-os üzemideje információink szerint 2020 közepén lejár. A hazai katonai szállítórepülőgépes képesség terén tehát ismét képességvesztés történne, hiszen az elavultnak titulált technikai eszköz üzemidejének kifutásával egy időben, nem történne meg a váltótípus rendszeresítése, így jelen pillanatban az egyetlen ésszerű és költséghatékony lehetőség a meglévő eszközök nagyjavítása, majd tovább üzemeltetése egy új modernebb váltótípus beszerzéséig, rendszerbe állításáig. Úgy tudjuk nem csak a jelenleg működő 406-os An-26-ost nagyjavítanák, hanem plusz egy gépet is, így lehetne biztosítani a honvédség rámpás szállítórepülőgép igényeit.

A tárgyalások szerint a nagyjavítás a moszkvai Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium javítóbázisán történne ugyanakkor igen kérdéses a folyamat sikeressége, több okból is, de az első és legfontosabb az, hogy egy ekkora volumenű munka átfutási ideje több, mint ameddig az utolsó An-26-osunk húzza. Még csak az sem lehetséges, hogyha valóban két repülőgép nagyjavítását tervezik, hogy a másik gépet korábban, előzetes átvizsgálást követően átrepüljék az orosz javítóbázisra, hiszen amint azt nemrégiben megírtuk, egyelőre használhatatlan a kecskeméti repülőtér, és ez jelen pillanatban egy jó darabig így is marad…

Légi Huszárok SzolNok

vagy akár:

Az MH Kiss József 86. Helikopterdandár repterének ICAO kódja. Az ICAO az ENSZ repüléssel foglalkozó szerve.

Támogatóink


Tárhely és domain szolgáltatónk:

Domain-Tárhely.net.

Az LHSN.HU weboldal és szerkesztősége politikai irányzatoktól, nézetektől elhatárolódik, azoknak anyagi támogatást nem nyújt és azoktól támogatást nem kap és nem fogad el. A megosztott tartalmak kizárólagosan valóságtartalmuk alapján kerülnek fel oldalunkra, tekintet nélkül a forrás politikai elhatárolódásától.