Elkészültek a helikopterek
Forrás: honvedelem.hu
A finn védelmi minisztérium a képességek növelése érdekében korábban számos kiegészítő rendszer beépítését végezte el a Magyarországnak felajánlott Mi–8-asokon. Ám itthoni üzemeletetésükhöz, a légi járművek nyilvántartásába vételükhöz, első légi alkalmassági bizonyítványuk kiadásához számos előzetes feladatot kellett végrehajtani.
Mindehhez ugyanis szükség volt az üzemeltető szakemberek képzésére, az előírt (kommunikációs és azonosító-) rendszerek beépítésére és az üzembeállításhoz nélkülözhetetlen időszakos ellenőrzésekre.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatala állami légügyi főosztályának – mint a magyar katonai légügyi hatóságnak – a feladata az állami légijármű-nyilvántartás kezelése, ily módon az adott repülőeszköz állami légijármű-nyilvántartásba történő vétele, valamint a légi alkalmassági engedélyének kiadása.
A hatósági eljárásokat a vonatkozó hatályos jogszabályokban foglaltak szerint hajtották végre mind a hatóság, mind pedig a honvédség szakemberei. A feladat már 2011 őszén elkezdődött, amikor a szolnoki helikopterbázison összehívott első egyeztetésen a Magyar Honvédség valamennyi érintett szervezete képviseltette magát.
A feladatok hatékony végrehajtását jól szolgálta az MH Légijármű-javító Üzem, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis és az MH Összhaderőnemi Parancsnokság kiváló szakembergárdájának együttműködése és áldozatvállalása.
A helikopterek kecskeméti eredményes hatósági berepülését követően Győri Gyula légügyi elnökhelyettes, a Légügyi Hivatal vezetője az első légi alkalmassági bizonyítványokat a napokban ünnepélyes keretek között Szolnokon írta alá, majd az okiratokat átadta a helyőrségben missziós visszafogadó, illetve búcsúztató eseményen jelen lévő Hende Csaba honvédelmi miniszternek.