Get Adobe Flash player
Típus
Gyári szám
Oldalszám
Magyarországra
érkezett
Utolsó repülés dátuma
Repülési
idõ
Megjegyzés
Mi-8T
200130
130
1969.05.19.
1993
kivonva, üzemidõ

Kívonás után Pápán a laktanyában kiállítva.

Mi-8T
200136
136
1970.04.20.
1993.
kivonva, üzemidõ
1984.05.01-én átadásra került a 89. vegyes szállítóhelikopter ezred állományába. Kivonás után a Repülõ Mûszaki Fõiskola hangárjában tansegédlet.

Mi-8T
200228
228
1969.02.12.
1974.05.30
repesemény
983 óra
2313 felsz.
1974.05.30-án nappal egyszerű időjárási viszonyok között kiképzési repülés során, kismagasságú útvonalrepülésen a Balatonba csapódott (Balatonalmádi D 2 km) és megsemmisült. A személyzet (Serfőző István hadnagy gépparancsnok, Bozsaki Benő hadnagy másodpilóta, Laboda Ferenc főhadnagy, fedélzeti technikus), valamint két fő utas (Korpos Imre honvéd, Bunász István honvéd) életét vesztette.
Mi-8T
200230
230
1969.05.19.
1993.
kivonva, üzemidõ
Üzemeltetésből történő kivonás után, kiállítva Szombathelyen, a Savaria Kiképző Központ laktanyában.

Mi-8T
200328
328
1969.02.12.
1993
kivonva, üzemidõ
A Pestvidéki Gépgyár által 1975.01.06 – 1975.12.09. között nagyjavított első Mi-8-as helikopter.
MH.86. Szolnok Helikopter Bázis – Tanhangár
Mi-8T
200330
330
1969.04.02.
1993.
kivonva, üzemidõ
4088 óra
10132 felsz.
1984.05.01-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.
Mi-8T
200428
428
1969.02.12.
1992.
kivonva, üzemidõ
1971.12.21-én nappali bonyolult időjárási viszonyok között kiképzési repülés során, felhőrepülés közben a jégtelenítő rendszer meghibásodása miatt mindkét hajtómű leállt. A személyzet autórotációs üzemmóddal sikeres kényszerleszállást hajtott Simontornya K-2km-en. Se a személyzet (Nagy László százados elsőpilóta, Kiss Tibor őrnagy oktató, Kocsis Imre főhadnagy fedélzeti technikus) sem a helikopter nem sérült meg.

Mi-8T
200628
628
1969.02.12.
1971.01.29.
repesemény
273 óra
1971.01.29-én Dunakeszin, leszállás közben kb. 15 m-ről a földhöz csapódott, javíthatatlanul megrongálódott. A személyzet (Herczeg János őrnagy gépparancsnok, Gávai József százados másodpilóta, Makkos György hadnagy fedélzeti technikus) nem sérült meg. A fedélzeten tartózkodó utas (Tóth György törzsőrmester) könnyű sérülést szenvedett. A helikoptert azóta a Szolnoki Repülő Műszaki Főiskola oktatási eszközként használja.
Mi-8T
200736
736
1970.04.20.
1992.
kivonva, üzemidõ
Mi-8T
200827
827
1969.02.12.
1993
kivonva,
üzemidõ
Az első Magyarországra érkezett Mi-8-as. A Pestvidéki Gépgyárban 1975-1976. nagyjavításon lévő gépnek az első hajtóműpróba közben, a fordítva bekötött faroklégcsavar vezérlő kötél miatt a faroktartó lecsavarodott. A helikoptert kijavították, 1984.05.01-én átadásra került a 89. vegyes szállítóhelikopter ezred állományába.
MH.86.Szolnok Helikopter Bázison kiállítva

Mi-8T
200836
836
1970.04.20.
1993
kivonva, üzemidõ
1984.05.01-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.
Mi-8T
200927
927
1969.02.12.
1981.05.04.
repesemény
1801 óra
1981.05.04. 22 ó. 48 p-kor éjjel bonyolult időjárási viszonyok között kiképzési repülés során leszállás közben a repülőtér területén a leszállóiránytól nyugatra kb 300 m-re a földhöz csapódott, kigyulladt és megsemmisült. A személyzet (Szikora Miklós alezredes gépparancsnok, Szabó Gábor alezredes oktató, Kozsahuba György törzsőrmester fedélzeti technikus) életét vesztette.
Mi-8T
200936
936
1970.01.31.
1997.
kivonva, üzemidõ
3341 óra
7999 felsz.
1984.05.01-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.

Mi-8T
201036
036
1970.04.20.
1992.
kivonva, üzemidõ
A Szolnoki Repülõ Mûszaki Fõiskola hangárjában tansegédlet.

Mi-8T
10417
10417
1972.08.18 – 09.04.
1996.
kivonva, üzemidõ
3381 óra
8421 felsz.
Szolnokon a laktanya területén van kiállítva.
Mi-8T
10418
10418
1972.08.18 – 09.04.
1992.06.18.
kivonva, üzemidõ
3252 óra
Mi-8T
10419
10419
1972.08.18

MH.86.Szolnok Helikopter Bázison kiállítva.

Mi-8T
10420
10420
1972.08.18 – 09.04.
1984.06.20.
1961 óra
4456 felsz.
1984.05.01-én átadásra került a 89. vegyes szállítóhelikopter ezred állományába. 1984.06.20-án Szolnokon RSZP kalibrálás közben a KIRA fölött 100 m-en megfüggött, bepördült és kormányozhatatlanul a földhöz csapódott. A személyzet (Orosz Zoltán főhadnagy, helikoptervezető, Barilla László hadnagy, másodpilóta, Viczián László főhadnagyés Tóth Zoltán őrmester, fedélzeti technikus) nem sérült meg.
Mi-8T
10421
10421
1972.08.18 – 09.04.
1980.09.25.
1980.09.25-én Nagyvázsony mellett az Edvárd-hegynél, földi bemutató során egy hibás működésbe lépő ködfejlesztő töltet miatt kigyulladt és elégett. A személyzet nem sérült meg.

Mi-8T
10422
10422
1972.08.18 – 09.04.
1976.01.22.
repesemény
434 óra
914 felsz.
1976.01.22-én nappal bonyolult időjárási viszonyok közötti kiképzési repülés során intenzív havazás miatt mindkét hajtóműve leállt és Káptalanfüred térségében a Balatonra szállt le, megrongálódott. A személyzet (Kufa Mihály őrnagy gépparancsnok, Dányi Balázs hadnagy másodpilóta, Bertalan Béla őrmester fedélzeti technikus) a helikoptert elhagyta, de a hideg vízben életét vesztette.

Mi-8T
10423
10423
1972.08.24.
1999.12.17.
kivonva, üzemidõ
4073 óra
9213 felsz.
1995.04.20. A Pestvidéki Gépgyár / Dunai Repülőgépgyár Rt. Által nagyjavított 500-ik Mi-8-as helikopter.
1996.02.19-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.
Mi-8T
10424
10424
1972.08.18 – 09.04.
1996.
kivonva, üzemidõ
3308óra
8577 felsz.
1984.05.01-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába. Kivonása után kiállítva Kecelen, a Pintér Művek Haditechnikai Parkjában.
Mi-8T
10425
10425
1972.08.23.
1999.08.07.
kivonva, üzemidõ
3381 óra
7747 felsz.
2000.12.12-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába, majd kiállítva a hajdúhadházi lőtéren.
Mi-8T
10426
10426
1972.09.04.
1998.07.07.
kivonva, üzemidõ
3813 óra
Mi-8T
10427
10427
1972.08.12.
1996
kivonva, üzemidõ
1984.05.01-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.

Mi-8T
10428
10428
1972.08.17.
1999.07.07.
kivonva, üzemidõ
3873 óra
10181 felsz.
Mi-8T
10429
10429
1972.07.31.
1997.06.12.
kivonva, üzemidõ
3731 óra

1982.06.29. 23 ó. 23 p-kor éjjel egyszerű időjárási viszonyok között kiképzési repülés során az iskolakör negyedik fordulója után, a leszállóirányon nekiütközött a 10432-es Mi-8 helikopternek, javítható sérülést szenvedett. A személyzet (Kondorosi Zsolt százados gépparancsnok, Wimmer György őrnagy oktató, Pogány Sándor százados fedélzeti technikus) nem sérült meg.
Hajmáskér lőtéren kiállítva.


Mi-8T
10430
10430
1973.07 – 08.
2003
kivonva, üzemidõ
1984.05.01-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.
Kivonása után a MH.59.Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison lett kiállítva.

Mi-8T
10431
10431
1973.08.06.
2000.09.29.
kivonva, üzemidõ
3528 óra
8980 felsz.
1984.05.01-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.

Mi-8T
10432
10432
1973.07 – 08.
1982.06.29.
repesemény
1982.06.29. 23 ó. 23 p-kor éjjel egyszerű időjárási viszonyok között kiképzési repülés során az iskolakör negyedik fordulója után, a leszállóirányon nekiütközött a 10429-es Mi-8 helikopter, ezért lezuhant, kigyulladt és megsemmisült. A személyzet (Hajdukiss Bálint főhadnagy, gépparancsnok, Fábry József százados másodpilóta, Bolvári István törzsőrmester fedélzeti technikus) életét vesztette.
Mi-8T
10433
10433
1973.07.
2004
kivonva, üzemidõ
4469 óra
11502 felsz.

1984.05.01-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.

 

Mi-8T
10434
10434
1973.07.13.
1999.09.28.
kivonva, üzemidõ
3971 óra
9221 felsz.
Mi-8T
10435
10435
1973.05.30.
2000.08.13..
kivonva, üzemidõ
3990 óra
1984.05.01-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.

Mi-8T
10436
10436
1973.07.07.
2000.11.13.
kivonva, üzemidõ
3657 óra
8151 felsz.
2000.12.12-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.

Mi-8T
10437
10437
1973.04.27.
1999.09.08.
kivonva, üzemidõ
3369 óra
8526 felsz.
2001.02.28-án átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.

Mi-8T
10438
10438
1973.05.30.
1999.10.14.
kivonva, üzemidõ
3857 óra
Mi-8T
10439
10439
1973.04 – 06.
1999.07.28.
kivonva, üzemidõ
3701 óra
9664 felsz.
1980. A Pestvidéki Gépgyár által nagyjavított 100-ik Mi-8-as helikopter.
1984.05.01-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.
Mi-8T
10440
10440
1973.04 – 06.
2005
kivonva, üzemidõ
1984.05.01-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.
2003.09.1-én Bulgáriában egy gyakorlat során repeseményben megsérült. Helyszínen kijavítva (faroktartó csere).


Mi-8T
10441
10441
1973.06.12.
2003
kivonva, üzemidõ
3854 óra
8633 felsz.
2000.12.12-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.
Mi-8T
10442
10442
1973.06.09.
2000.01.24.
kivonva, üzemidõ
3797 óra
8967 felsz.
2001.02.28-án átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.
Mi-8T
10443
10443
1973.06.28.
2006
kivonva, üzemidõ
4454 óra
MH.86.Szolnok Helikopter Bázison kiállítva.

Mi-8T
10444
10444
1975.11.04.
2005
kivonva, üzemidõ
3848 óra
1984.05.01-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.

Mi-8T/P
22639
2639
1989.
2007
kivonva, üzemidõ
1980.12.30 – 198.02.14.: az Iraki hadsereg üzemeltette (1520 óra), ahonnan 1989-ben Tökölre került a Pestvidéki Gépgyárba nagyjavításra. 1989.12.20-án a berepülése megkezdődött, majd 1990.01.29-én lekonzerválták. A nagyjavítás során 12 személyes „P” változatra alakították át. 1992.08.06-án a Magyar Honvédség tulajdonába kerülve a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába került. 2001-ben a Dunai Repülőgépgyár Rt-ben ismét „T” változatra alakították át.

Mi-8T
22656
2656
1989.
2006
kivonva, üzemidõ
1980.12.30 – 1988.02.14.: az Iraki hadsereg üzemeltett, ahonnan 1989-ben Tökölre került a Pestvidéki Gépgyárba nagyjavításra. 1989.12.20-án a berepülés megkezdődött, majd 1990.01.29-én lekonzerválták. 1992.08.06-án a Magyar Honvédség tulajdonába kerülve a, 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába került.

Mi-8T
226200
6200
1989.
1980.12.30 – 1988.02.14.: az Iraki hadsereg üzemeltett (1608 óra), ahonnan 1989-ben Tökölre került a Pestvidéki Gépgyárba nagyjavításra. 1989.12.20-án a berepülés megkezdődött, majd 1990.01.29-én lekonzerválták. 1992.08.06-án a Magyar Honvédség tulajdonába kerülve a, 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába került.

Mi-8T
226204
6204
1989.
2007
kivonva, üzemidõ
4147 óra
1980.12.30 – 1988.02.14.: az Iraki hadsereg üzemeltett (1570 óra), ahonnan 1989-ben Tökölre került a Pestvidéki Gépgyárba nagyjavításra. 1989.12.20-án a berepülés megkezdődött, majd 1990.01.29-én lekonzerválták. 1992.08.06-án a Magyar Honvédség tulajdonába kerülve a, 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába került.

Mi-8T
226206
6206
1989.
kivonva, üzemidõ
4045 óra
1980.12.30 – 1988.02.14.: az Iraki hadsereg üzemeltett (1588 óra), ahonnan 1989-ben Tökölre került a Pestvidéki Gépgyárba nagyjavításra. 1989.12.20-án a berepülés megkezdődött, majd 1990.01.29-én lekonzerválták. 1992.08.06-án a Magyar Honvédség tulajdonába kerülve a, 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába került.

Mi-8T
226207
6207
1989.
2007
kivonva, üzemidõ
4529 óra

1980.12.30 – 1988.02.14.: az Iraki hadsereg üzemeltett (1627 óra), ahonnan 1989-ben Tökölre került a Pestvidéki Gépgyárba nagyjavításra. 1989.12.20-án a berepülés megkezdődött, majd 1990.01.29-én lekonzerválták. 1992.08.06-án a Magyar Honvédség tulajdonába kerülve a, 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába került.

 

Mi-8T
226212
6212
v1989.
2006
kivonva, üzemidõ
3702 óra

1980.12.30 – 1988.02.14.: az Iraki hadsereg üzemeltett (1578 óra), ahonnan 1989-ben Tökölre került a Pestvidéki Gépgyárba nagyjavításra. 1989.12.20-án a berepülés megkezdődött, majd 1990.01.29-én lekonzerválták. 1992.08.06-án a Magyar Honvédség tulajdonába kerülve a, 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába került.
Mezőfalvára szállították át késöbb.

Mi-8T
226215
6215
1989.
kivonva, üzemidõ
4091 óra
1980.12.30 – 1988.02.14.: az Iraki hadsereg üzemeltett (1543 óra), ahonnan 1989-ben Tökölre került a Pestvidéki Gépgyárba nagyjavításra. 1989.12.20-án a berepülés megkezdődött, majd 1990.01.29-én lekonzerválták. 1992.08.06-án a Magyar Honvédség tulajdonába kerülve a, 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába került.

Mi-8T
226220
6220
1989.
2008.12.16.
leállítva, üzemidõ
3804,12 óra
4658 felsz.
1980.12.30 – 1988.02.14.: az Iraki hadsereg üzemeltett (1530 óra), ahonnan 1989-ben Tökölre került a Pestvidéki Gépgyárba nagyjavításra. 1989.12.20-án a berepülés megkezdődött, majd 1990.01.29-én lekonzerválták. 1992.08.06-án a Magyar Honvédség tulajdonába kerülve a, 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába került.

Mi-8T
226223
6223
1989.
2008.12.12.
leállítva, üzemidõ
3647,37 óra
5970 felsz.
1980.12.30 – 1988.02.14.: az Iraki hadsereg üzemeltett (1547 óra), ahonnan 1989-ben Tökölre került a Pestvidéki Gépgyárba nagyjavításra. 1989.12.20-án a berepülés megkezdődött, majd 1990.01.29-én lekonzerválták. 1992.08.06-án a Magyar Honvédség tulajdonába kerülve a, 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába került.

Mi-8P
200416
416
1970.04.20.
1997
kivonva, üzemidõ
3821óra
7688 felsz.
1984.05.01-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.
Kivonás után a Szolnoki Repülő Múzeumban kiállítva.
Mi-8P
200730
730
1969.04.04.
1997.07.31.
kivonva, üzemidõ
4514 óra
9486 felsz.

1984.05.01-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.

 

Mi-8P/T
10445
10445
1975.11.04.
2008.01.31.
repesemény
28 személy szállítására alkalmas, megnövelt üzemanyag-tartályos változat.
1984.05.01-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.
2001-ben a Dunai Repülőgépgyár Rt-ben átalakítva T változatra. 2008.01.31. Óballánál bepörgött, lezuhant, 3 fő, Lükő Zsolt+.


Mi-8PSZ
10446
10446
1982.12.20.
11 személyes változatban érkezett, megnövelt üzemanyagtartályokkal. 1984.05.01-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.
1984. novemberében a KRÜ-ben átalakítva 8 személyesre.
Ez a gép szállította János Pál pápát magyarországi látogatásakor.


Mi-8PSZ
10447
10447
1982.12.20.
2006.
kivonva, üzemidõ
11 személyes változatban érkezett, megnövelt üzemanyagtartályokkal. 1984.05.01-én átadásra került a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred állományába.
1984. decemberében a KRÜ-ben átalakítva 8 személyesre.


Mi-9
220001
001
1984.04.06.
1999.08.26.
kivonva, üzemidõ
2252 óra
Első magyarországi üzemeltetője a Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred.
1986.01.15-én a 87. Bakony Harcihelikopter Ezredhez került.


Mi-8T
13307
3307
2011.08.25.
 

Finnország által térítésmentesen átadott gép, 1985-ben gyártották. 2010-ben felújították, modernizált belsővel, beépített időjárás radarral, speciális keresőfényszórókkal és csörlővel rendelkezik. Finn lajstrom HS-11. Magyar légialkalmassági bizonyítványokat kapott 2012. márciusában.
Mi-8T
13309
3309
2011.08.25.
 

Finnország által térítésmentesen átadott gép, 1985-ben gyártották. 2010-ben felújították, modernizált belsővel, beépített időjárás radarral, speciális keresőfényszórókkal és csörlővel rendelkezik. Finn lajstrom HS-13. Magyar légialkalmassági bizonyítványokat kapott 2012. márciusában.
Brandt Gyula, A 87. Bakony Harcihelikopter Ezred és jogelődjeinek története 1958-2004 című könyvéből.

Légi Huszárok SzolNok

vagy akár:

Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis repterének ICAO kódja. Az ICAO az ENSZ repüléssel foglalkozó szerve.

Webshop

Támogatói felvarró

1950 Ft

Támogatom!

Támogatóink




Tárhely és domain szolgáltatónk:

Domain-Tárhely.net.

Az LHSN.HU weboldal és szerkesztősége politikai irányzatoktól, nézetektől elhatárolódik, azoknak anyagi támogatást nem nyújt és azoktól támogatást nem kap és nem fogad el. A megosztott tartalmak kizárólagosan valóságtartalmuk alapján kerülnek fel oldalunkra, tekintet nélkül a forrás politikai elhatárolódásától.